Glutenvrije snack: unicorn bonbons

Glutenvrije snack: unicorn bonbons

Soms maak je een recept waarbij je gewoon al vrolijk wordt als je aan het bereiden bent. Dit is zo’n receptje! Ik toverde de protein balls van The Protein Ball co. om tot heerlijke bonbons in een wel heel bijzonder jasje! Hieronder vind je het recept voor deze glutenvrije snack.

Bereidingstijd: 10 minuten + 1 uur afkoelen in de koelkast | Aantal porties: 12 bonbons

Wat heb je nodig voor de bonbons?

  • 100 gram van jouw favoriete chocolade
  • Een paar eetlepels versiering naar keuze, ik koos voor unicorn strooisel. Maar ben ook erg benieuwd in welk jasje jij deze protein balls zou steken! Doe vooral mee aan de winactie onderaan dit artikel.
  • 12 Protein balls van The Protein Ball Co, dat zijn 2 zakjes

glutenvrije snack

Aan de slag met deze glutenvrije snack!

  1. Smelt de chocolade au-bain-marie. Hoe ik dat zelf altijd aanpak: zet een pan op het vuur met een klein laagje water en breng aan de kook. Plaats een hittebestendig bakje op de bodem en doe hier de chocolade in. Blijf goed roeren totdat het gesmolten is.
  2. Haal de protein balls uit de verpakking. Het kan zijn dat ze door het opbergen wat plat zijn geworden. Rol ze opnieuw rond en plaats ze op een rooster. Leg een vel bakpapier onder het rooster tegen het lekken.
  3. Giet met een eetlepel de chocolade over de protein balls. Versier meteen met je decoratie naar keuze.
  4. Plaats het rooster (inclusief vel bakpapier) in de koelkast en laat afkoelen voor minstens een uur.
  5. Eet smakelijk!

glutenvrije snack

Wat een kleurrijke rotzooi hè?

Ook bonbons maken? Doe mee aan de winactie:

Ik kan me voorstellen dat je bij het zien van deze heerlijke bonbons ook zelf aan de slag wilt. Dat kan! Drie van jullie mag ik namelijk blij maken met een pakketje protein balls. Wat moet je hiervoor doen?

  1. Laat in een reactie onder het artikel dat je nu aan het lezen bent weten met welke van de 6 smaken (zie foto hieronder) jij aan de slag zou gaan én in welk jasje jij ze zou steken! Wordt het chocolade, marsepein? En versier jij met nootjes, kokos of iets anders creatiefs?
  2. Meedoen kan tot vrijdag 11 oktober 21.00 uur. Daarna krijgen de winnaars van mij persoonlijk bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

glutenvrije snack

Hier de zes smaken protein balls: Goji + Coconut, Peanut Butter, Raspberry Brownie, Cacao + Orange, Lemon + Pistachio en Coconut + Macadamia. Ze zijn allemaal op basis van dadels gemaakt! En je koopt ze bij o.a. Albert Heijn.

Dit artikel is tot stand gekomen middels een samenwerking met The Protein Ball Co.

Facebooktwitterpinterestlinkedin

18 thoughts on “Glutenvrije snack: unicorn bonbons

  1. Ohhh mogelijk kiezen,
    Maar t wordt raspberry brownie met witte chocolade en dan als versiering roze en blauwe muisjes ivm de diversity week (= maakt niet uit wie je bent, uit welk land en/of welke geaardheid)

  2. Ah toevallig, ik had ze net gisteren gespot, maar nog niet geprobeerd! De goji/kokos klinkt erg lekker en ook de raspberrybrownie. Hier in huis is ALLES met unicornspikkels een hit, dus die gaan er zeker op!

    1. Omdat mijn dochter gek is op de peanutbutter balls, zou ik deze wel willen winnen! Deze krijgen dan een laagje witte chocolade en een streepje karamel 😋🥜🍫

  3. ik mis rafaello bolletjes . ik zou dus zeker een van de kokossmaken nemen , met veel witte chocola en kokosrasp en nog wat soorten noten erbij

  4. Ik zou de lemon + pistachio pakken, deze omhullen met witte chocolade en dan versieren met stukjes pistache en kleine stukjes zelfgemaakte harde karamel.

  5. De raspberry/brownie hebben we nog nooit geprobeerd, dus dat lijkt me super.
    Mijn dochter, die vegan is, is ook nog eens gek op alles unicorn, dus dat wordt feest 🙂

  6. Oehhh dat moet dan toch de peanut butter worden. Met een laagje pure chocolade, witte chocolade hageslag en geraspte kokos daarop. Als funky broertje van de peanut butter cup.

  7. Oehh deze zijn zo lekker!😋😋 ik heb ze al eens geproefd op een feestje, maar daarna nooit meer kunnen vinden😭 ik zou gaan voor de cacao Orange! En dan met een laagje van sinaasappel melk chocolade! En dat dan versieren met witte chocolade streepjes en een paar sinaasappel schilletjes!🤩🤩🤩

  8. Peanutbutter met melkchocolade hagelslag zou ik voor onze dochter met Coeliakie en diabetes type 1 willen proberen. Soort gezonde “Snickers” en net als vroeger boterham met pindakaas en hagelslag.

  9. Ik zou gaan voor de peanutbutter en deze dippen in gesmolten chocola en versieren met mini fudge 🤤. Krijg er spontaan trek van….

  10. De peanut butter balls en dan met een lekkere karamel zee zout dip of met melkchocolade en vrolijke kleuren hagelslag!

    Mijn derde glutenvrije week nu dus ben volop aan het uitproberen 🙂

  11. Haha, laat voor de actie, maar ik zal jullie mijn ideetje niet onthouden…
    Ik kies voor de pindakaasvariant. Voor de chocolade zou ik 1 deel puur op 2 delen melk doen, en dan een topping van brokjes bananenchips 😋

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *